[Unity/Material] 3d object alpha 값 조정
1. Rendering Mode를 Transparent Fade로 변경
2. 스크립트로 조정 또는 Albedo에서 alpha값 조정
this.GetComponent<MeshRenderer>().material.color = new Color(obj.r, obj.g, obj.b, 0.5f);
new Color((현재 r,g,b), 원하는 알파값);
+ 추가사항
Transparent가 투명해지길래 내가 원하는 완전 투명인줄 알았는데 아니었음
*Rendering Mode
Opaque - 기본값이며 투명한 영역이 없는 솔리드(단단한) 물질에 사용
Cutout - 가장자리 빼고 완전 투명, 구멍뚫린 나뭇잎이나 구멍뚫린 옷감에서 사용
Fade - 완전 투명
Transparent - 투명한 유리나 플라스틱을 표현할때 사용
참고
https://answers.unity.com/questions/863381/how-do-i-change-the-transparency-of-objects.html
How do I change the transparency of objects? - Unity Answers
answers.unity.com
https://docs.unity3d.com/Manual/StandardShaderMaterialParameterRenderingMode.html
Unity - Manual: Rendering Mode
Albedo Color and Transparency Rendering Mode A Standard Shader material with default parameters and no values or textures assigned. The Rendering Mode parameter is highlighted. The first Material Parameter in the Standard ShaderA program that runs on the G
docs.unity3d.com